Hej!

Nu när jag ändå är hemma och bara sitter så kan jag lika gärna göra nytta och träna Leija :) 

För att undvika kommande problem så tänkte jag börja öva ensamträning med Leija rejält tidigt! 

Så känner att det är dags nu att ta tag i detta ordentligt! Med Skype och inte vistas i samma rum! 
Men även att hon får vänja sig utan Bonzo så jag sedan kan ta en kisspromenad med honom samtidigt som hon är inne utan att bryta ihop bara för Bonnie inte är med henne! :) 

Så hon kan vara både utan och med honom i lägenheten.
Hittills har det fungerat bra och lämna henne i soffan, balkongen och ho har själv sökt sig dit hon vill vara.. T.ex. I solen på balkongen, eller som igår så låg hon i badrummet (kakelgolv) som var svalt och skönt - hon gick mellan mig i köket och dit flertal gånger och inte fick det där valppanik vrålet som lätt kan uppstå :) 

Jag satt in henne i hundrummet med Bonzo! Båda la sig ner direkt vid grinden och sa inte ett knyst utan bara låg och kollade.
Helt avslappnade och trygga i situationen. 

Sen tog jag ut Bonzo! Han låg och sov i köket medans Leija var kvar i hundrummet med galler. Satt igång Skype och jag satt i köket.

Bild 1- hon sitter och kollar bara utan att säga ett knyst eller pipa! 
Bild 2- som ni ser på tiden så la hon sig sedan ner, tyst och låg och tittade. 

Hon flyttade på sig två gånger , gnällde till tre gånger och sedan kröp hon upp i fotöljen och somnade! 
Hon sov som en stock och klockan slutade på 29 minuter! 

Nu är det bara att fortsätta träna :) 

Puss o kram! 
Bandit, BanditRock, Leija, Love, MarcellaM, Mexicanblackbird, Rock, Skype, americanstaffordshireterrier, amstaff, ast, ensamträning, hundar, mens, människansbästavän, vardag,

Kommentera

Publiceras ej